فرهنگ چای در سراسر جهان

فرهنگ چای در سراسر جهان
میلیون ها نفر در سراسر جهان به دلایل زیادی چای می نوشند. در این مطلب اشاره ای داریم به چند چای مختلف در جهان و همچنین آداب و رسوم و آیین های مرتبط با آنها.

میلیون ها نفر در سراسر جهان به دلایل زیادی چای می نوشند. در این مطلب اشاره ای داریم به چند چای مختلف در جهان و همچنین آداب و رسوم و آیین های مرتبط با آنها.

آرامش، معنویت، سنت و لذت؛ چای فقط یک نوشیدنی نیست. در سرتاسر جهان، در هر زمان، میلیون ها نفر از ما به دلایل مختلف از نوشیدنی لذت می برند. در ادامه سفر خود به داستان چای، مایلیم از شما دعوت کنیم که به ما بپیوندید تا در چهار گوشه جهان سفر کنیم و انواع مختلف چای را که در کشورهای مختلف از آن لذت می برند، و همچنین آداب و رسوم، آیین ها و افسانه های مرتبط با آن را کشف کنیم. 

چین

چین به عنوان جایی که جهان را با چای آشنا کرد, بهترین مکان برای شروع است.

برای مردم چین, چای بیشتر یک روش زندگی است. آب و هوای متنوع این کشور به معنای واقعی کلمه باعث تولید صدها نوع مختلف چای می شود. جازمین, اولانگو باروتی از انواع آشناتر هستند, اما Huangshan Moafeng (نوعی چای زرد) چطور؟

افسانه ای در چین هست که گیاه این نوع چای از اشک های دختر جوانی که معشوق خود را روز قبل از عروسی خود از دست داده است، رشد کرده است. "چا دائو" به هنر تهیه چای اشاره دارد و ارتباط نزدیکی با دائوئیسم و فلسفه چینی تعادل، هارمونی، رضایت و لذت دارد.

ژاپن

ژاپن پر است از چایخانه‌های محبوبی که در آن ماچا سرو می‌شود.

ماچا امروزه به همان روشی که در قرن دوازدهم بود تهیه می‌شود و اساساً تا جایی خشک می‌شود که می‌توان آن را به پودر سبز روشن تبدیل کرد و سپس آن را به نوشیدنی تبدیل کرد.

این چای گاهی اوقات به عنوان پایه یک مراسم سنتی ژاپنی به نام چادو ("راه چای") استفاده می شود. این مراسم یک تجربه معنوی است که در آن میزبان ممکن است زمان زیادی را صرف آماده سازی برای تمام ژست ها و حرکات صحیح مورد نیاز کند.

هند

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در هند است و جای تعجب نیست زیرا این کشور بیش از هر جای دیگر جهان چای تولید و مصرف می کند.

نوشیدنی ملی هند chai (چای) نام دارد که چای سیاهی است که با طعم زنجبیل، جوز هندی، دارچین، فلفل، هل و میخک دم شده است. قرن هاست که محبوب بوده و اولین چیزی است که به هر مهمانی تعارف می شود. فروشندگان چای (معروف به چایوالاها) جزء اصلی جامعه هستند و غرفه هایشان که در خیابان ها قرار دارند، مرکزی برای شایعات و اخبار در میان مردم محلی است.

تایلند

تایلند را شاید بیشتر به خاطر چای سرد تایلندی یا «چای ین» می شناسند. این نوشیدنی در رستوران‌های تایلندی در سرتاسر جهان محبوب شده است و از چای سیاه قوی دم شده که با یخ سرو شده تهیه می‌شود.

طعم ها و ادویه های معطر مختلفی از جمله شکوفه پرتقال، دارچین، بادیان ستاره ای و تمر هندی به آن اضافه می شود. این نوشیدنی شیرین و گلی است و رایحه شیرین بیان دارد. چای ین در آب و هوای فوق العاده گرم, یا در کنار غذای تند و داغ عالی است.

بریتانیا

نمیتوان درباره دنیای چای صحبت کرد و حرفی از بریتانیا نزد. چای به اندازه ماهی, چیپس, کریکت و خانواده سلطنتی با فرهنگ بریتانیا عجین م مترادف است.

از چای‌فروشی‌های بعدازظهر گرفته که ارل گری و اسکون خوش‌طعم می‌فروشند، تا چایی که یک کارگر با قاشقی روغنی دم کرده, مردم نمی توانند بدون این نوشیدنی موردعلاقه زندگی کنند. محبوبیت آن از دوران ویکتوریا باقی مانده است و هیچ نشانه ای از تزلزل نشان نمی دهد، به طوری که روزانه بیش از 160 میلیون فنجان چای در بریتانیا نوشیده می شود.

مراکش

اگر زمانی را در مراکش سپری کنید، مطمئناً چای نعناع داغ خوشمزه یا همان توآرگ (Touareg) برایتان سرو می‌شود.

این نوشیدنی به طور کامل در فرهنگ مراکش ریشه دارد و به شدت با مهمان نوازی مرتبط است. معمولاً در سه وعده در لیوان های بلند ریخته می شود که هر وعده طعم منحصر به فردی دارد. پس از نوشیدن رسم است در مورد آرزوها و معانی زندگی، عشق و مرگ تأمل کنید. وعده اول به عنوان "به مهربانی زندگی"، لیوان دوم "به محکمی عشق" و سومی "به تلخی مرگ" توصیف شده است.

این بود ماهیت واقعی جهانی چای و ارزش تشریفاتی شگفت انگیز آن برای مردم سراسر جهان. بسیاری از ملت ها دوست دارند صبح که از خواب بیدار می شوند چای را بو کنند. هر کجا که باشید مطمئناً می توانید از یک چای خوشمزه از یک ترکیب محلی لذت ببرید.

بازخوردها
    ارسال نظر