ماشین آلات چایسازی لُ

ماشین آلات چایسازی لُ

در این مطلب قصد داریم ماشین آلات چای لُ را بررسی کرده و ضرورت وجود چنین ماشین هایی را از دیدگاه تولید و صنعت چایسازی ایران درک کنیم. با مطالعه این مطلب علاوه بر درک ضرورت وجود این ماشین ها ، عمده تفاوت های این ماشین آلات با سایر ماشین آلات کارگاهی چای را درک خواهید نمود. مطالعه این مطلب را به افرادی که قصد احداث واحد کارگاهی تولید چای دارند پیشنهاد میکنیم و امیدواریم این مطلب باعث هموارسازی راه واحدهای تولید چای در آینده و در نهایت منجر به ترقی چایسازی ایران گردد .

همانطور که می دانید ، عمده فعالیت چای لُ در صنعت چای ایران ، تولید چای های تمام برگ و عرضه مستقیم آنها به مخاطبین می باشد ، ولی مسیر طی شده برای تولید چای کیفی بدون دسترسی به ماشین آلات مناسب در کشور در نهایت ما را ناچار به تولید ابزار و ماشین آلاتی نمود که شاید بدون این امر پیمودن این مسیر ممکن نخواهد شد.

چای لُ از سال 1396 با هدف تولید و اراِئه چای با کیفیت آغاز به کار نموده است . سیستم تولید چای لُ از آغاز پژوهش محور و پویا بوده تا با استفاده از علوم جدید همواره سطح کیفی خود را ارتقا دهد. برای تولید چای کیفی و تحقق اهداف لُ قطعا اولین گزینه پیش و رو چای تمام برگ می باشد که پیش از آن در ایران به صورت کارگاهی و قانون مند تولید نشده بود و تنها نمونه های نزدیک به آن نمونه های چای های سنتی ایران بوده که به صورت خانگی تولید میشده اند .

در چایسازی برای فرآوری محصول تمام برگ و درجه یک ، برگ سبز با کیفیت نقش اصلی را ایفا می کند. برای تحقق این امر ارتباط میان واحد باغداری و تولید امری بدیهی است. طی سالهای گذشته سیستم تولید چای ایران به گونه ای بوده که برگ سبز از پیش توسط دولت قیمت گذاری شده و کارخانجات با قیمت مصوب دولتی اقدام به خرید برگ سبز می نمایند . از دیدگاه ما این امر تلاش باغدار برای تولید برگ سبز با کیفیت را کاهش داده و کیفیت تمامی واحدهای تولیدی چای را در سطح مبالغ برگ سبز حفظ می کند.
عدم وجود بازار آزاد برای خرید برگ سبز و مشخصا نبود تجهیزات مناسب ، بستر فعالیت تولیدی هایی که قصد تولید چای متفاوت کیفی را دارند از بین برده است. در آغاز ما به صورت آزمایشی ، فن چایسازی سنتی ایرانی را با علم چایسازی به روز کردیم و تلفیق این دو چای خروجی را بسیار معطر و هیجان انگیز کرده بود . همین موضوع باعث شد که به فکر تاسیس کارگاهی برای تولید این نوع چای باشیم .در سال 1396 کارگاه لُ را تاسیس کرده و طی سالهای گذشته  سیستم خرید آزاد برگ سبز را راه اندازی کرده ایم ، به گونه ای که پس از شناسایی باغات با موقعیت اقلیمی مناسب و سفارش به باغداران ، برگ سبز به صورت دستچین به صورت توافقی و با مبالغ بالاتر نسبت به دولت خریداری می شود . این امر نه تنها کیفیت چای را تضمین کرده بلکه بستر مناسبی برای تولید کنندگان در آینده را فراهم خواهد ساخت .

تولید چای با استفاده از برگ سبز دستچین شده و با روش های غیر مرسوم در کشور نیازمند ماشین آلات متفاوتی است که از ابتدا عدم وجود آنها یکی از چالش های اصلی لُ بود. برای رفع مشکل ما ابتدا سعی کردیم با توجه به نیاز خود و شناختی که از چایسازی داریم ماشین آلات معمول موجود در صنعت ایران را تغییر و ارتقا دهیم ، اما در نهایت مجبور به ساخت ماشین آلاتی شدیم که هم اکنون افتخار این را داشته که علاوه بر رفع نیاز خود نمونه های دستگاه مالش ، دستگاه خشک کن و تراف را حتی برای کارگاه های دیگر در استان ساخته و نصب و راه اندازی کنیم. ماشین آلات لُ به تولید کنندگان این امکان را می دهند که با توجه به ظرفیت باغ و حجم تولید ، از برگ سبز درجه یک با کمترین افت کیفیت بیشترین حد کیفیت را استخراج کرده و از هر تولید بیشترین میزان تمام برگ را استخراج کنند.

سیستم تولید ماشین آلات لُ با مدریت محمد مرادی یکی از موسسین چای لُ به شکل متفاوتی بنیان گذاری شده است. محمد مرادی سرپرست و مدیر تیم طراحی و تولید ماشین آلات لُ با ایجاد فضای همکاری و گردآوری مهندسین و صنعتگران ، سیستم واحدی برای تولید هر یک از بخش های ماشین آلات را در بخش های مربوطه ایجاد نموده تا از این طریق ماشین آلات توسط افراد زبده و تجهیزات ویژه هر واحد صنعتی تولید گردد . به این ترتیب که در ابتدا نیاز واحد های تولیدی در کارگاه ها توسط چای لُ ارزیابی شده و سپس تیم طراحی به سرپرستی محمد مرادی نقشیه اولیه را طراحی و تکمیل می نمایند . سپس هر بخش از نقشه به واحد صنعتی مخصوص به خود واگذار گشته و در کارگاه های تولیدی به شکل نیمه دستساز تولید می گردد . سپس بخش های مختلف در کارگاه ماشضین سازی منتاژ شده و آزمون های اولیه به عمل خواهد آمد . این سیستم این امکان را به ما می دهد تا با مدریتی واحد ، امکان بهره بداری از تخصص هر یک از بخش های مربوط صنعتی را داشته باشیم .

در ادامه سعی نموده ایم که ماشین آلات تولیدی لُ را به ترتیب سال ساخت و اهداف ترسیم شده به شما معرفی کنیم تا از این طریق علاوه بر شناخت این ماشین آلات تغییرات و بروزرسانی های آنها قابل لمس باشد . تمامی این ماشین آلات در ابتدا از روی نمونه های جدید و مشهور جهان ساخته شده و در ادامه بر مینای تجربه ما از چایسازی بروز شده و تبدیل به ماشین آلاتی گردیده اند که هر واحد کیفی چایسازی در جهان به آن نیاز دارد .

ماشین مالش چای لُ

تمامی ماشین های مالش چای لُ یک وظیفه واحد داشته که شاید عموم ماشین های مالش کارگاهی در ایران قادر به انجام آن نمی باشند. مالش برگهای ظریف و جوان بدون آسیب دیدگی و هدر رفت کیفیت! عموم ماشین های مالش کارگاهی موجود در ایران قادر به مالش برگهای جوان مناسب درجه کیفی چای تمام برگ نمی باشند و تنها برای مالش برگهای معمول برداشت در ایران ساخته شده اند. هدف اولیه لُ برای تولید دستگاه مالش تنها وسیله ای بود استاندارد که برگهای جوان را به گونه ای مالش دهد که علاوه بر جلوگیری از پارگی و خورد شدگی ، درصد بالایی از سلول ها را تخریب کرده و عمل اکسیداسیون را به بالاترین درصد برساند. برای این امر از استاندارد دستگاه های کارگاهی چینی استفاده شده و ماشین مالش اولیه لُ نمونه بسیار مشابه بروزترین دستگاه های حال حاضر کشور چین می باشد که در عمده کارگاه های کیفی در حال حاضر استفاده می شود. این دستگاه دارای شیب استاندارد در سینی و درب دیگ بوده تا عمل مالش را تسریع کرده و زمان مالش را به 10 تا 20 دقیقه برساند ، همچنین در طول مالش اپراتور کار فیزیکی قابل توجهی انجام نخواهد داد و تنها درب مالش را به صورت فیزیکی کنترل خواهد نمود .

 

برای بالا بردن سطح احتیاط و استاندارد سلامت دستگاه ، دیگ و سطوح مالش از استیل و آبکاری کروم استفاده شده است. استیل و کروم سطوح بسیار صاف و بهداشتی در اختیاز ما قرار می دهند تا با هر بار تنظیف ، هیچگونه نقطه کور و حاوی باکتری و اجرام آلوده کننده باقی نماند .

طراحی و تولید این دستگاه نزدیک به یک سال به طول انجامید و در ساخت این دستگاه افراد زیادی در یک تیم کار نموده اند . ولی نتیجه ماشینی مناسب و بومی سازی شده مساعد باشرایط کارگاهی ایران می باشد که این امکان را در اختیاز کارگاه هایی می گذارد که قصد دارند از برگ کیفی باغ خود محصول کیفی فرآوری کنند.

لازم به ذکر است این نمونه اولیه ماشین مالش لُ می باشد و در حال حاضر تولید نمی شود و نمونه های بروز شده آن در حال تولید می باشد که در ادامه خواهید دید.

خشک کن کابینتی چای لُ

ایده ساخت این دستگاه بعد از تولید دستگاه مالش عملی شد و هدف از تولید این دستگاه کامل نمودن ماشین آلات ضروری واحد تولید کارگاهی با ظرفیت پایین می باشد. همانطور که می دانید عمل خشک کردن چای آخرین مرحله فرآوری می باشد و از حساسیت های بالایی برخوردار است. اگر این عمل به خوبی انجام نشود علاوه بر هدر رفتن عطر ویژه چای ، ماندگاری و عمر چای نیز کاهش خواهد یافت. 

با مطالعه مطالب بالا درک خواهید نمود که در واحد تولید تنها یک ماشین کار آمد کافی نبوده و باید تمامی ماشین آلات از کیفیت کافی و لازم بر خوردار باشند. یکی از با کیفیت ترین دستگاه های خشک کن چای در جهان که توسط بسیازی از تولیدی های کوچک چای استفاده می شود ، خشک کن کابینتی می باشد که قالبا توسط برق کار میکند. خشک کن کابینتی چای لُ از روی این خشک کن ها طراحی و با اندک تغییراتی در ایران تولید شده و در اختیار باغدارن قرار گرفته است .

دستگاه خشک کن کابینتی چای لُ با یکی از جدیدترین فن آوریهای مورد استفاده در جهان به صورت گازسوز در ایران طراحی و ساخته شده است. این دستگاه به گونه ای طراحی شده تا بدون نیاز به اپراتور به صورت یکنواخت برگهای چای را با کمترین اتلاف کیفیت خشک نماید. همچنین بخاطر دخالت نداشتن دست در روند خشک ، ظاهر چای شکیل و دست نخورده باقی خواهد ماند. این خشک کن دارای کنترل دمای قابل تنظیم و اتوماتیک بوده و همچنین دارای تایمر اتوماتیک برای اتمام کار می باشد. سیستم گرمایشی این دستگاه توسط گاز شهری تامین می شود و همچنین دارای الکتروموتورهای تک فاز بوده تا توسط خانه باغ ها قابل استفاده گردد. در واقع این دستگاه با استفاده از گاز و برق شهری قابل راه اندازی است تا باغداران قادر به استفاده از این دستگاه حتی در منزل خود باشند .

یکی از ویژگی های بی نظیر دستگاه خشک کن لُ سیستم توزیع یکنواخت هوای گرم برای هر طبقه می باشد ، این سیستم به گونه ای طراحی شده است تا گرمای سیرکوله شده به صورت یکنواخت به هر طبقه توزیع شود ، همچنین برای به حداکثر رساندن یکنواختی گرما سبدها دارای سیستم گردان می باشند.

لازم به ذکر است فن آوری بکار برده شده برای ساخت دستگاه خشک کن چای لُ همچون دستگاه مالش لُ ، پیش از این در ایران استفاده نشده و این دستگاه اولین نمونه طراحی و ساخته شده با این فن آوری در کشور است .

  • مناسب برای استفاده انواع درجه کیفی برگ
  • دارای سیستم توزیع یکنواخت گرمای مشعل
  • بدون نیاز به اپراتور مداوم
  • چرخ های 360 درجه به همراه ترمز
  • قابلیت خشک کردن میوه و سبزیجات

دستگاه تراف پلاس چای لُ

مرحله پلاس ، اولین مرحله فرآوری چای سیاه می باشد. برای تولید چای معطر مرحله پلاس بسیار ضرورت داشته و تجربه بالا در این زمینه بسیار مهم است ولی یک اپراتور با تجربه بدون دستگاه تراف نمی تواند پلاس دقیق و کاملی اعمال کند. پلاس برگ سبز در دو شکل فیزیکی و شیمیایی باید انجام پذیرد و این دو باید در زمان مقرر صورت گیرند و برای رسیدن به زمان دقیق دستگاه پلاس باید امکانات اولیه اعم از سیستم گردش هوا و گرمایشی داشه باشد و فشار هوا باید به شکل استاندرادری روی تمامی سطوح برگ اعمال شود. دستگاه پلاس چای لُ علاوه بر استانداردهای ذکر شده دارای امکانات ویژه ای می باشد که در چایسازی میتواند چشم بینا و ابزار کار هر اپراتور چایسازی تلقی گردد .

وزن برگها در پلاس فیزیکی تعیین کننده میزان اکسیداسیون در مراحل بعدی می باشد ، از همین رو وزن زمان مالش چای ها بسیار مهم بوده و وزن نمودن آنها پیش از خارج نمودن آنها از تراف ممکن نمی باشد. یکی از امکانات ویژه دستگاه تراف پلاس چای لُ ، سیستم وزن آن می باشد که به تولید کننده این امکان را می دهد که از لحظه ورود تا خروج برگها وزن آنها را مشاهده کرده و درصد پلاس را به شکل دقیق نظارت کند. 

یکی دیگر از امکانات ویژه تراف پلاس لُ ، اتوماتیک بودن تراف در تمامی ساعات شبانه روز برای میزان دما و ساعات باددهی می باشد و در صورت رسیدن به نقطه مورد نظر به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد. به این شکل که شما می توانید سیستم خاموش و روشن شدن را تنظیم کرده و دما را به نسبت شرایط فصل تنظیم کنید تا در طول شب دستگاه مراقب برگهای شما بوده و آنها را به شکل کامل پلاس کرده و در ابتدای صبح تحویل شما دهد.

لازم به ذکر است دستگاه پلاس لُ در حال حاضر به نسبت ظرفیت هر واحد به صورت سفارشی تولید و عرضه می گردد .

ماشین مالش پنوماتیکی چای لُ

همانطور که می دانید در ایران عمده تولیدات چای توسط کارخانجات صورت می گیرد و تنها در سالهای اخیر کارگاه های تولیدی با ظرفیت های پایین تر از کارخانه در حال تولید می باشند. از این رو تولید ماشین آلات کارگاهی بسیار محدود و تنها توسط چند کارگاه کوچک انجام می پذیرد. همینطور ماشین آلات چای لُ نیز به صورت محدود و با مشارکت واحد های صنعتی کوچک تولید شده و تولید آن نیمه دستساز می باشد. تولید دستساز ماشین آلات در مقایسه با کارگاه های صنعتی تولید کننده ماشین آلات چای در چین زمان و در نهایت انرژی بیشتری را صرف ساخت هر ماشین می نماید ، که این امر هزینه تمام شده ماشین آلات را بالا برده ولی از طرف دیگر تولید کنندگان دستساز و صنعتگرانی که ماشین آلات را به شکل نیمه دستساز تولید می نمایند این امکان را دارند که ماشین آلات را به شکل بسیار هنرمندانه و کارآمدی تجهیز کرده و عرضه کنند. در صورتی که تولید کردن این ماشین آلات به شکل ماشین کاری و صنعتی تنها در فرم و قالب مشخصی امکان پذیر بوده و این امر تا حد زیادی خلاقیت و تغییرات را از این تولید کنندگان صنعتی خواهد گرفت .

تولید ماشین مالش پنوماتیک لُ با هدف تجهیز و بروزرسانی ماشین مالش قبلی در سال 1400 شروع شد و نمونه اولیه در بهار سال 1401 آماده و آزمایش شد. این ماشین با توجه به نیاز اپراتور بخش مالش در واحد کارگاهی ساخته شده و صرف انرژی اپراتور را به حداقل ممکن می رساند . 

یکی از تغییرات عمده این ماشین مالش به نسبت نمونه قبلی پنوماتیک بودن درب فشار می باشد. درب در دستگاه مالش برای فشار آوردن به برگ ها و همچنین حفظ برگهای در حال مالش در مسیر مورد نظر کاربرد دارد. اپراتور مالش برای رسیدن به هدف مورد نظر و مالش صحیح برگ ها در طول مالش درب را بارها به نسبت حجم برگ ها تنظیم کرده تا نتیجه دلخواه حاصل گردد. حال اگر تنظیم درب مالش مثل اکثر نمونه های جهان دستی باشد ، اپراتور برای هر بار تنظیم مجبور به خاموش کردن دستگاه و تنظیم مجدد می باشد. در نمونه جدید درب به صورت پنوماتیک توسط یک دکمه از سوی اپراتور تنظیم می گردد . این امر زمان تنظیم را به حداقل رسانده و اپراتور می تواند میزان فشار را در هر زمان تنها با فشردن یک دکمه تغییر داده تا به نتیجه دلخواه برسد. همچنین جک پنوماتیک به نسبت تنظیم فشار فنری مدل قبل خسارات احتمالی به برگ در حین فشار را به حداقل ممکن می رساند .

همانطور که گفته شد این ماشین مجهز به جک پنوماتیک و کمپرسور هوا بوده و این موضوع علاوه بر امکان پنوماتیک سازی اهرم فشار این امکان را به اپراتور می دهد که دستگاه را به سرعت با استفاده از باد تنظیف نموده و زمان آماده سازی بین هر بارگیری را به حداقل برساند .

یکی دیگر از تفاوت های مخصوص ماشین مالش پنوماتیکی لُ کم صدا بودن این دستگاه می باشد. در این ماشین برخلاف سایر ماشین های مالش و حتی نمونه قبلی فولی و تسمه حذف شده و موتور گیربکس به صورت مستقیم به بازوها انرژی را وارد می نماید . همچنین بازوها دارای یاتاقان بوده تا تمامی لرزشهای موجود دستگاه را حذف نموده و به زمین منتقل نکند . چنین امکاناتی این دستگاه را به یکی از کم صداترین ماشین های مالش جهان تبدیل کرده و این دستگاه برخلاف سایر ماشین آلات صنعتی بسیار کم صدا بوده تا برای محیط های کارگاهی که عموما نزدیک به خانه باغ ها و محله های روستایی مسکونی احداث می شوند مزاحمتی ایجاد نکرده و روستاییان بتوانند در تمامی شرایط از این دستگاه استفاده نمایند .

ماشین مالش چای پنوماتیکی تمام اتوماتیک لُ

بعد از گذشت چیزی حدود دو سال از ساخت نمونه پنوماتیک دستگاه مالش ، تصمیم گرفتیم نسخه ای ویژه برای کارگاه هایی تولید نماییم که قصد دارند با توجه به برگ ورودی به واحد کارگاهی آن را فرآوری کنند . این دستگاه علاوه بر امکانات ویژه ای که در اختیار تولید کننده چای قرار می دهد ، میتواند با توجه به نیاز های تولید کننده ساخته و عرضه گردد.

این دستگاه آخرین ماشین مالش تولید شده توسط لُ می باشد و تمامی امکاناتی که تولید کننده نیاز دارد را به او خواهد بخشید. این ماشین مالش در سال 1403 برای اولین بار توسط چای لُ تولید شده و در طراحی و تولید آن امکانات زیادی اعم از امکان تنظیم دور سرعت گردش ماشین ، صفحه فشار پنوماتیک ، درب پنوماتیک ، امکان افزودن برنامه برای میزان و زمان فشار به شکل اتوماتیک و برنامه ریزی اتوماتیک برای هر نوع برگ می باشد . این امکانات آخرین ماشین مالش لُ را به یکی از مجهزترین ماشین های مالش جهان تبدیل کرده و اپراتور با تنظیم دستگاه ، در طول عملیات مالش فقط نظارت خواهد نمود. این دستگاه همچون سایر ماشین های مالش تولید شده لُ بسیار کم صدا می باشد . علاوه بر استفاده از یاتاقان در بازوها و طراحی موتور گیربکس مستقیم ، در ساخت این دستگاه از 4 پایه با ضربه گیر استفاده شده تا کوبش و لرزش دستگاه به حداقل ممکن کاهش یابد . این دستگاه به نسبت توانایی و قدرت بالایی که دارد به شکل ویژه ای کم صدا بوده تا تمامی واحد ها بتوانند از این ماشین در محل کار خودشان اسفتاده نمایند .

لازم به ذکر است که امکانات این ماشین به درخواست واحد کارگاهی می تواند حذف و یا افزوده گردند تا هر واحد به نسبت نیاز خود ماشین را شخصی سازه کرده و از این دستگاه استفاده نماید. همچنین برای بهینه کردن مخارج این ماشین فقط در ظرفیت 65 کیلو به بالا تولید خواهد شد و زیر این ظرفیت تولید آن توجیه منطقی نخواهد داشت .

یکی از ویزگی های در نظر گرفته شده در این ماشین استفاده از طرح ژاپنی در بازوهای دیگ دستگاه میباشد .این امر موجب افزایش ایمنی اپراتور و بیشتر شدن فضای کاری وی خواهد گشت . 

یکی از ویژگی هایی که این دستگاه را از بین سایر نمونه های تولید شده در ایران و جهان متمایز میسازد طراحی درب آن به صورت پنوماتیک است که برای بارگیری برگ سبز از فضای دیگ و قیف استفاده نشده است و با دو بازوی پنوماتیک و چندین مفصل درب دیگ باز میشود .

خشک کن زنجیری چای لُ

این دستگاه خشک کن پر کاربرد ترین خشک کن حال حاضر ایران و جهان می باشد. در طراحی این دستگاه از چندین ردیف با دمای متفاوت استفاده شده است ، به این صورت که برگ اکسید شده از یک سو با دمای پایین وارد شده و در مراحل بعد به مرور دما بالا رفته تا در انتهایی ترین بخش دما به بالاتربین حد خود رسیده و رطوبت برگ را کاملا خارج کند. این سیستم علاوه بر بالا بردن سرعت خشک ، چای ها را یکنواخت و بدون ایجاد دور سوختگی خشک می کند و در فضای کارخانه ای صرفه جویی بالایی ایجاد می کند . این نوع خشک کن ها عموما برای کارخانجات با تولید بالا استفاده می شود و معمولا ظرفیت آن 4 و 6 فوت است .

خشک کن 2 فوت زنجیری چای لُ یکی از نمونه های نادر تولید شده با این ظرفیت در کشور می باشد که برای مصارف کارگاهی طراحی و تولید گردیده و در دسترس واحدهایی قرار داده شده است که قصد دارند چای در ابعاد کارگاهی تولید کنند. خشک کن های زنجیری در حال حاضر بهترین گزینه برای تولید چای کیفی در ابعاد کارگاهی و کارخانه ای می باشند .

خشک کن های زنجیری بروزترین سیستم برای خشک کردن چای در جهان می باشند. این سیستم علاوه بر اینکه نیاز چندانی به اپراتور ندارد چای ها را در کمترین زمان ممکن خشک میکند . این خشک کنها معمولا توسط شرکت های آلمانی و انگلیسی در حجم های بالا تولید میشده اند و امکان استفاده از این خشک کن ها در واحد های کارگاهی بخصوص در ایران وجود نداشت . چای لُ برای اولین بار نسخه 1-1.5 - 2.5 فوت این خشک کن ها را طراحی نموده و در سال 1403 برای واحد های کارگاهی ساخته است . یکی از مشکلات بزرگ واحد های کارگاهی در ایران مشکل در بخش خشک آنها می باشد که شاید تبدیل به بزرگترین هدر رفت چای کارگاهی شده است . 

خشک کن زنجیری چای لُ می تواند در کمترین زمان ممکن یعنی چیزی حدود 20-30 دقیقه چای را خشک نموده و از اتلاف عطر ویژه چای جلوگیری نماید . همچنین خشک کن زنجیری چای لُ نسبت به نمونه های قدیمی خشک کن زنجیری بسیار کوچک تر بوده و هر واحد کارگاهی میتواند از این خشک کن حتی با گاز خانگی استفاده نماید .

خشک کن زنجیری چای لُ میتواند در ظرفیت های 1.5 ، 2 و 2.5 فوت ساخته شده و در واحد های کارگاهی نصب گردد.

مطلب پایانی

خلاصه ای از ضرورت و نیاز تیم چای لُ به تولید ماشین آلات و در ادامه روند تولید این ماشین آلات و عمده تفاوت های آنها با سایر ماشین آلات کشور را مطالعه نمودید . قصد ما از ایجاد چنین مطالبی ، خلق مسیری درست رو به پیشرفت چای کارگاهی و تمام برگ ایران می باشد و امید داریم که با این روند در آینده کارگاه ها و شاید واحد های کشت و صنعت بومی به صورت کیفی افزایش یابند .

تحقیق و توسعه در زمینه تولید ماشین آلات کارگاهی توسط لُ به شکل پویا در حال انجام می باشد و سعی بر این داریم که ماشین آلات چایسازی قابل دسترس برای عموم باغدارن تولید کرده و مسیر تولید چای کیفی هر باغدار را در آینده شاید اندکی هموار سازیم . 

تمامی اطلاعات مربوط به ماشن آلات لُ را می توانید اینجا  مشاهده کنید 

بازخوردها
    ارسال نظر